Agressietraining voor werkgevers en werknemers

In veel verschillende branches waar werkgevers en/of werknemers in contact staan met patiënten, cliënten, gasten of klanten, kunnen situaties escaleren. Misschien heeft u het zelf wel eens meegemaakt. Een klant is ontevreden met een bewezen dienst, is het niet eens met een bepaalde regelgeving of wordt ongedurig wanneer hij moet wachten. Uw eerste reactie kan bepalen of de ontevreden klant bedaart of overgaat tot verbaal of fysiek geweld. Om te voorkomen dat de laatste druppel de emmer doet overlopen, is het verstandig deel te nemen aan agressietraining.

Herkenning en reageren

Tijdens de training leren werkgevers en-of werknemers hun ogen open te houden voor signalen die duiden op een mogelijke start van een heftige discussie. Wanneer zij zulke signalen opvangen, is het vervolgens zaak dat zij weten hoe zij de situatie kunnen sussen. De manier waarop zij zich opstellen zal in veel gevallen namelijk de afloop van een mogelijk gevaarlijke aangelegenheid bepalen. Gooien zij olie op het vuur of kiezen zij er voor een spreekwoordelijke brandslang erbij te pakken en de situatie te blussen?

Agressietraining op maat

Aangezien verschillende sectoren dagelijks met verschillende uitdagingen te maken krijgen, is het belangrijk om voor een agressietraining op maat te kiezen. Een hulpverlener zal namelijk met heel andere situaties moeten leren omspringen dan een gastvrouw of –heer van een restaurant. In beide gevallen kunnen zij te maken krijgen met agressieve individuelen, maar hun aanpak zal toch anders zijn. Bij Arehbo kunt u een oriënterend gesprek aanvragen. Aan de hand van het beeld dat getekend wordt met betrekking tot potentiële conflicten waar u in uw branche mee te maken kunt krijgt, wordt een agressietraining samengesteld. Deze training is op maat, zodat alle werkgevers en/of werknemers hier profijt van kunnen hebben. Bezoek de site en neem contact op met de instructeurs voor meer informatie.